Jak ocenić moc linka pozycjonującego?

Każdy kto kiedykolwiek zajął się prowadzeniem kampanii SEO doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czym są linki pozycjonujące. Jest to nie tylko podstawa wspomnianej już kampanii, ale także podstawa dla dynamicznie zmieniających się algorytmów Google. Wybór miejsca na zamieszczenie linka pozycjonującego to z pewnością połowa sukcesu. Niemniej jednak trzeba również odpowiednio mierzyć jego moc. Wobec tego jak można ocenić siłę linka pozycjonującego?

Po jakich parametrach można ocenić moc linka pozycjonującego?

Link building to podstawa do zbudowania zasięgu strony, co z pewnością przełoży się na współczynnik konwersji, a tym samym na osiągniecie zamierzonych celów sprzedażowych. Niemniej jednak po jakich parametrach oceniać linki pozycjonujące? Otóż zwykle specjaliści SEO wykorzystują do oceny mocy linków parametry, które zostały zaprojektowane przez inne firmy. Należą do nich:

  • TF- czyli z angielskiego Trust Flow, im wyższy wynik tym wyższa jest wartość witryny
  • CF- czyli z angielskiego Citation Flow, wskaźnik odnosi się do linków przychodzących i szacuje wartość linku na bazie backlinków z nim powiązanych.
  • DA- czyli z angielskiego Domain Authority, wskaźnik ten pokazuje potencjał rankingowy danej witryny, im wyższy wynik, tym bardziej wartościowa strona.
  • DR-czyli z angielskiego Domain Rate, wskazuje on na to, jak oceniana jest witryna pod względem jakości. Pod uwagę brane jest zazwyczaj to, ile unikalnych witryny linkuje do danej strony.

Parametry te zostały opracowane przez Ahreft, Senuto czy też Majestic i przynoszą one odpowiedź na pytanie, czy na danym blogu czy innej witrynie, rzeczywiście warto kupić link pozycjonujący. Warto jednak pamiętać, że wymienione parametry nie mają bezpośredniego związku z algorytmami Google. Niemniej jednak mogą one stanowić pewny punkt odniesienia, który pozwoli nam oszacować moc linków. Nie warto jednak uważać je za główne źródło informacji. Dlaczego? Otóż zarówno wskaźnik TF oraz wskaźnik CT w bardzo prosty sposób można „nabić” chociażby przez spamowanie ksiąg gości w GSA. Nie zawsze „nabita” domena będzie idealnym miejscem na zakup linka i nie pozwoli nam na osiągniecie zamierzonych celów.

W jaki sposób można dodatkowo oceniać moc linka pozycjonującego?

Dość ciekawym sposobem na ocenę mocy linka pozycjonującego jest- jak wskazuje strona https://swiezepomysly.pl/– wykonanie testów. Wystarczy jedynie umieści je w domenach testowych, a następnie sprawdzić ich pozycję w Google. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że algorytm zmienia się niezwykle dynamicznie z dnia na dzień, więc testy muszą być aktualne, by ich rezultaty dały rzeczywiście wiarygodne wyniki. Wskaźniki Senuto, Majestic czy Arhefs zostały zaprojektowane przez firmy, jednak nie są w pełni miarodajne. Przy ich pomocy, a także za pomocą testów, można uzyskać o wiele lepszą odpowiedź na pytanie: czy na danej witrynie warto kupić link pozycjonujący? Warto również pamiętać o tym, że stabilne pozycje nie będą zagwarantowane w momencie, kiedy testy nie będą przeprowadzane na bieżąco. Istnieje również kilka czynników, które mają stały wpływ na moc linka pozycjonującego. Zalicza się do nich przede wszystkim:

  • wiek domeny
  • wiek linków, które do tej domeny mają prowadzić

Te dwa, wyżej wymienione czynniki mogą mieć tak naprawdę decydujące znaczenie podczas określania siły linka pozycjonującego, a także będą one odgrywały nadrzędną rolę w rankowaniu i przekazywaniu mocy linkom. Warto więc je uwzględnić podczas poszukiwania miejsca na zaawansowaną kampanię link building, by nasza kampania nie okazała się dla nas rozczarowaniem.