Jak zacząć swoją przygodę z TikTokiem?

TikTok to jedna z czołowych platform społecznościowych. Jej główną funkcjonalnością jest możliwość publikowania krótkich materiałów wideo, nieco zbliżonych do teledysków muzycznych. Jest jedną z najchętniej pobieranych aplikacji, a zarazem niezwykle cennym narzędziem marketingowym – dla firm, jak i dla twórców. Jak zacząć swoją przygodę z TikTokiem? Sprawdź!

TikTok – o platformie

TikTok to aplikacja stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance, która weszła na rynek we wrześniu 2016 roku. Dostępna jest w kilkudziesięciu wersjach językowych. We wrześniu 2017 roku TikTok wykupił konkurencyjną aplikację musical.ly, co było motorem napędowym do rozwoju aplikacji.

Przed pandemią ok. 65% użytkowników TikToka stanowili użytkownicy w wieku 13-15 lat, jednak lockdown zmienił oblicze tej aplikacji. Zamknięci w domach Gen X i Millenialsi chętnie zaczęli sięgać po rozrywkę w tym medium. Na początku 2021 największą grupę stanowili użytkownicy w przedziale wiekowym 16-24.

Co publikować na TikToku?

Algorytm aplikacji bazuje na mechanizmie viralowości, stąd też na wagę złota są kreatywność i śledzenie bieżących trendów. Jeśli chodzi o to, co znajduje się na platformie, to w znakomitej większości są to filmiki typowo rozrywkowe, ale nie oznacza to, że nie ma tam wartościowych materiałów. Popularne są również profile dzielące się know-how z różnych dziedzin czy profile podróżnicze, które pokazują nam zakątki świata. Na TikTok’u można prowadzić działalność odtwórczą (choreografie do popularnych piosenek, wystąpienia kabaretowe itp.), jak również tworzyć własne, unikatowe treści (np. wspomnienia z wyjazdów, tańce, projekty DIY, itd.).

Jak zacząć przygodę z TikTokiem?

  • Pobranie aplikacji i rejestracja

Pierwszy krok przygody z aplikacją TikTok to jej pobranie z AppStore lub Google Play. Następnie należy utworzyć konto – uzupełnij wszystkie dane, wyraź konieczne zgody i potwierdź rejestrację.

  • Logowanie i tworzenie treści

Zaloguj się na swój profil i zacznij tworzenie własnych treści. Uczynisz to klikając przycisk plusa na białym tle. TikTok oferuje mnóstwo możliwości edycji filmów – dostępna są muzyka, filtry i różne inne dodatki (np. napisy). Po zakończeniu edycji filmu wystarczy kliknąć przycisk “dalej”. Wówczas pojawi się ekran, gdzie można dodać hashtagi, opisy, oznaczenia znajomych, a także wprowadzić ustawienia dla filmu (np. kto może oglądać czy komentować).

  • Poznanie funkcjonalności

TikTok nie był by tak popularny, gdyby nie liczne funkcje i rozwiązania, które czynią filmiki atrakcyjnymi dla odbiorców. Warto wiedzieć, że użytkownicy mogą do swoich produkcji wykorzystywać nawet najnowsze hity muzyczne. Poza tym mają opcję tworzenia duetów, czyli wideo będących odpowiedzią na wideo innych użytkowników (można np. nagrywać swoje reakcje na covery piosenek czy triki DIY). Następną opcją są transmisje live. Ta dostępna jest wyłącznie dla osób powyżej 16 roku życia, posiadających minimum 1000 obserwatorów. Dostępna jest także możliwość łączonej transmisji, czyli inaczej mówiąc – zaproszenia kogoś do rozmowy.

  • Dołóż wszelkich starań, by zostać się do „Dla Ciebie”, czyli FYP

#ForYouPage czyli po polsku „Dla Ciebie”, to strona, która włącza się użytkownikom po wejściu w aplikację. Na podstawie obejrzanych przez nich wcześniej treści, wyświetlają im się inne, które potencjalnie mogą ich zainteresować. Znalezienie się na tej stronie to szansa na dużo większy zasięg, sięgający milionowych wyświetleń. Aby tam trafić, należy kreować ciekawe, wciągające i emocjonujące treści. Nie ma na to złotego sposobu – trzeba próbować do skutku!

Więcej wartościowych i interesujących treści o social mediach i influencer marketingu znajdziesz na stronie: https://tearsofjoy.pl/.